26 Eylül 2009 Cumartesi

Neden mystical13

Benim bir blog’um zaten vardı. Ama onu kullanmak istemiyorum artık. Genelde şiirlerim vardı pek blog tarzı kullanmıyordum. Sevdiğim kıza sesimi duyurabilmek için açmıştım. Hey gidi günler hey :)

Bu blog’u içimi dökmek için düşüncelerimi ve bilgilerimi paylaşmak için açtım. Belkide bana bişey olursa ileride arkadaşlarıma hatıra olarak kalır diye de düşünmüyor değilim hani.

mystical13 benim kullandığım bir nick ama mystical13.blogspot diye alamadım URL adresimi çünkü kasım 2002 yılında biri almış ve tek bir yazı göndermiş. O gün bugundur o URL adresi ona ait. Aslında pekde üzülmedim çünkü ben türkçeden yanayım. Bilmeyenler için söyliyeyim; Mystical13 “Gizemli13” demek. Gizem kız ismi olduğu için ingilizceyi tercih ettim. Ülkemizde kız ismi gördükleri zaman peşine düşen bir sürü erkek(!) var. Belki gizem’i görürlerde benide rahatsız ederler diye yazmadım :). Ama URL adresi dolu olduğu için “gizemli13” olarak kendime zimmetledim.

Bir çok insan 13 sayısının lanet olduğunu düşünür. Özellikde 13 Cuma günlerinden sakınırlar. Şimdi işin aslını öğrenelim.

Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v) 571 yılında doğmuştur ve İstanbul’un Fethi, 1453 yılında bir cuma günü başlamıştır.

5+7+1=13, 1+4+5+3=13… Görüldüğü gibi her ikiside 13 sayısına tekabul etmektedir. Fetihin cuma günü başlaması hem de cuma gününün islam alemi için önem bir gün olması dolayısı ile 13 cuma günlerini hiç sevmezler.

Onlar için belki kötü olabilir ama benim için gayet güzel bir sayı ve gün ifade ediyor. Cumadan sonra cumartesi ve pazar gelmesi ise ayrıca bi çekici kılıyor cuma gününü.

İşte benim mystical13 kullanıcı adım buradan geliyor.

Esenlikler içinde kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder