11 Eylül 2011 Pazar

Fotoğraf Merakı ve Fiyatı

 

   Uzun zamandan beri fotoğrafa merakım var. Üniversite yıllarımda bir arkadaşım sayesinde merak saldım. O zamanlar bildiğimiz anam babam standart fotoğraf makinası ile güzel fotoğraflar çekmeye çalışırdı. Niketim başarılıda olurdu standart makinalara göre.
  
   Fazla geçmedi. 1-2 sene sonra yarı profesyonel makinalar ile çekimler yapmaya başladı. Bunun yanına birde photoshop bilgilerini ekleyince güzel işler çıktı ortaya. Laf aramızda, fotoğraflarına her baktığımda kıskanıyorum. Kıskanmamakta elde değil hani. Gerçekten göze hitap eden hoş fotoğraflar çekiyor. Örnek olarak bir fotoğraf sunayım sizlere;




   Arkadaşımın araba merakınıda söylemeyi unutmuşum. Kendisini tanıdım tanıyalı, araba sesleri çıkartır, yanlayarak yürür, telefon ekran resimleri araba, mesaj sesleri arabaların motor sesleri, gözleri sürekli tuning sitelerinde... Böyle bi arkadaşım işte :) Bir de kendisine facebookta sayfa açmış, orada yayınlıyor çektiği fotoğrafları.

   Fotoğraf çekmek kabiliyetin ve bilginin yanı sıra; $,€,£ gibi şeyler isteyen bir iş. Yani para lazım. Fotoğraf çekmek parayla mı yahu diye bilirsiniz. Çektiğiniz fotoğraf makinaları 1500 TL den başlayan fiyatlarla... Sadece fotoğraf makinası almak yetmez. Yanında lenslerini almanız lazım. Çeşit çeşit lensler var. Bir lens aldınız mı iş bitti demeyin. Farklı lens demek farklı fotoğraf demektir. Kalitesine ve özelliklerine göre 500TL'den başlayıp bir araba fiyatına(14binTL) kadar varabiliyor.

   Çektiğiniz fotoğrafları nakite dönüştürebiliyorsanız bu meblağlar önemli değil. Bunun dışında "kardeşim param pulum cebimde, naktim vaktim tamam, sadece hobim eksik" diyorsanız; bize eyvallah demek düşer.

   Bu arada arada kızmıyor da değilim arkadaşıma; beni böyle meşakatli ve masraflı işlere merak saldırdığı için.

   Arkadaşım Safa'ya teşekkürederim. Sayfasını ve fotoğraflarını merak edenler için lin veriyorum;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder